Saturday, March 23, 2013

Susahkah Nak Minta Pertolongan?

"Aku xnk menyusahkan orang" - ok fine..aku paham..tapi kite ni perempuan..sesetengah benda tu memang kite perlu minta tolong dgn orang.
Kadang-kadang..penin layan org camni..tapi atas dasar kasihan..aku terpaksa mengalah & meng'offer'kan diri untuk hulurkan bantuan.
Memang sekarang ni aku lebih buat hal sendiri...berbanding dengan rakan-rakan..salah satu sebab pasal benda macam ni la.
Aku x kejam..kalau orang minta bantuan aku akan tolong selagi mampu.
Sebab aku memahami..nak pulak mereka ini kawan & kaum sejenis aku.
Tak salah menunjukkan keberanian & standing alone sebab xnak menyusahkan orang...tapi kadang2 perlu la berfikir jugak..
Dengan aku senang je - orang buar baik dgn kite..kite balas kebaikan jugak. :)
Buat masa ni..aku elak untuk rapat dengan mana2 rakan.. (dlm erti kata lain - no more bff)
Serik pun ade..
Bff aku skrg x lain x bukan Cik Pepel..hihi..

**esok ada majlis besar-besaran dgn PM..malasnya nk pegi..tapi fikirkan itu tanggungjawab & berkhidmat utk negara...terpaksa la buang rasa kemalasan itu...huhu..**

No comments: