Thursday, March 14, 2013

1/4 of 2013

Mac hampir separuh sudah berlalu..kejap je mase berjalan.
Bg aku..permulaan bg tahun ini x semanis yg diharapkan..terlalu banyak suka duka & dugaan yg aku harungi.
Percintaan..Kewangan..Persahabatan..Keluarga..Ekonomi..Perhubungan..Kerjaya..Semua berkait rapat..
Kadang-kadang terasa penat...hampir juga ingin pergi dari dunia ini..tetapi ada yg menghalang utk aku berbuat demikian..
Terima kasih kekasih..aku anggap semua ini dugaan untuk kita bina hidup bersama.
Jodoh? Aku harap ianya berkekalan seperti yang diharapkan sebelum ini.
Jika tiada, akan ku persiapkan kubu ketahanan aku supaya aku kuat & boleh terima segala kenyataan.
Kadang-kadang melakukan perkara yg bodoh itu boleh menyedarkan kita dunia yg nyata..
Berpijak pada bumi yg nyata.
Jangan terlalu berangan kisah hidup sentiasa di dalam kegembiraan.
Kadangkala ada pahitnya...supaya kita sabar & kuat utk tempuhi cabaran pada masa akan datang.
Aku berharap penderitaan aku ini akan berakhir..aku cuba kuatkan diri supaya boleh menerima sebarang kemungkinan.
Aku percaya pada ketentuanMu..aku yakin..ini semua dugaan untuk meyakinkan aku siapa yg harus aku pilih.
Aku cuba lari darinya..tapi Engkau mendekatkan aku kepadanya..
Adakah itu petunjuk supaya aku menerimanya? Mungkin..
Tak mustahil boleh terjadi..
Harapan..semoga hari ini lebih baik dari semalam..


** Ambil keputusan untuk menyepi di FB..Tweet..Instagram..mungkin sehingga aku 'pulih' **


No comments: