Friday, April 6, 2012

Pabila Kesusahan Datang

saya sedang dilanda kesusahan...story dengan rakan baik, harap-harap dia paham..tapi memang nyata dan jelas..dia pun pentingkan diri sendiri. bukan nak mengungkit..tapi beliau di dalam kesusahan..saya akan sedaya upaya menolong.ya...saya perasan kamu tukar topik bila saya bercerita tentang masalah saya...yelah kan..benda ni akan menyusahkan kamu jugak kan..ok..

saya sedang dilanda kesusahan.. story dengan encik sayang saya..dia sudi ke nak tolong saya selalu? saya pun tahu..dia sibuk dengan kerja..kalau dia tak kerja..saya pulak yang marah..memang tak boleh nak tolong, bukan macam dulu..ok..

baiklah...selepas ini.. saya akan berdiri sorang-sorang jika ada kesusahan. saya tahu Allah sentiasa menolong hambaNya..tidak akan menyusahkan hambaNya..setiap kejadian ada hikmah dan keajaiban. Ya Alla..berikanlah kekuatan untuk saya menghadapi kehidupan yang akan mendatang..

2 comments:

Unknown said...

whatever is coming, just take it!
sometimes we need to stand by urself without depending n others, ade risk if u rely on thers which when you cannot have them during your hard time, u'll be deadly DOWN.
There are stil limit of how friends can help you, but make sure you help yourself first.
hehey,juz dropping some thoughts.
:)

eNNi said...

tenkiu my dear..hehehe..