Friday, May 10, 2013

SPAD's HCD Exhibition & Wellness Programs

Semalam dgn harini, HQ opis aku ada buat event pasal healthy nih.. Macam2 booth yang ada..derma darah, medical checkout, kaunter zakat dll..
Arini bersamaan Jumaat..geng2 aku dari opis subang ni dijemput memeriahkan majlis. Dah macam rombongan budak sekolah je semua..jakun naik bas..hahah...
Si Ecah bersemangat nak derma darah..aku takut..bukan takut jarum tapi dulu pernah derma..darah xnk kuar..x sanggup nak didermakan kot..huhu...
Ade la beberapa tempat kitorang check..contohnya BMI, glucose, blood pressure, fat level dll..
Masing2 keluarkan result lebih kurang..paling penting aku sihat..tekanan ok..kolestrol ok..gula x tinggi..cuma tu la..LEMAK terlebih!!
Dah dijangka dari awal..BMI aku lari sedikit (overweight uolss)..kena la turunkan 3kg untuk kembali ke landasan awal..haha..Memang jangka sebab nampak sangat aku dah bulat & 3 minggu tinggal excercise.
Paling best masa buat check out dekat booth Prince Court Medical Centre.tahap kesihatan diperiksa secara menyeluruh & tuan doktor yg banyak beri nasihat supaya jaga kesihatan.
So far..doktor nasihatkan supaya kurangkan berat badan yg ideal & rajin bersenam utk tingkatkan metabolisme..yg paling membanggakan ujian 'peak flow' ..agak tinggi..means orang lain kalau naik tangga akan tercungap-cungap dulu banding aku.hehe.. doktor juga nasihatkan supaya berenang/memanah/menunggang kuda....senaman paling baik (ketiga2 ni kesukaan Rasullah)..xde pulak dier mention kurangkan makan..means aku x makan banyak mana pun.cuma kene rajin bersenam utk tingkatkan metabolisme. Event petang ni akan bersambung dgn Bowling pulak..memang xde nak buat keje arini..hoho.. Harap ada kemenangan untuk petang ini. Gudluck team!!

** doktor pesan jangan dinner lepas kul 7 & cuba2 MASAK sendiri!! :p **

No comments: