Thursday, September 8, 2011

Hari Raya 2011~~

today..dah raya ke 10..jap je rase...huhu...baru arini aku dpt curik mse nk mencorak coret...haha..

taun ni..raya x seindah mne...dpt beraya mse 1st day je...esoknye dh nk kene blk.. :(
nsb baik..encik sayang sy x blk..so..ade la peneman..tp tu la...tido sorg2 jgk kt umh...mcm2 bunyi ade...tkut jgk..huhu,,

tp..yg spesel taun ni..otw blk kg x jem..nk blk putrajaya lg la x jem..haha...cume jln agak bz je. mmg xpuas raye..tp syok sbb lme jgk duk umh..melayan bebudak tu..lyn si kembar.. *da mkin beso + encem*

sempa jgk wat kuih raye..tp aku jd tukang bakor je la..huhu...wat lemang pun aku jd tukang nyibuk je..skg ni sng...xpyh tgu mcm dulu..msuk je dlm tong + bakor gune gas..huhu...dh xde tradisional dah..

1st raye..tmn akak aku g kubur..pastu g umh abg ipar aku..then g umh opah (umh wajib)..tu je la yg sempat aku g..ptg sok blk..kbtln mama msk rndg ayam...bwk tu la + lemang sebatang...org pakat tgk je aku bwk..haha...bile dlm bas..bole plak encik driver psg lagu raye..touching la plak..

biskut mazola...jd tukang bakor je.. :P


org kuat dlm menjayakan lemang


sblm jln2 kte posing dulu






meriam buluh..smpi umh aku bole dengo


ziki tgh lyn si kembor




smpi je pudu..aku tggu dier amik..punye lme la tggu..smp kene kcu smpi 2x!! mule2 org melayu..dlm 40-an..nk mintak dt sbb dt ilang...slambe je aku ckp..kt dpn tu de polis..mtk tlg la n diorg..pastu dier blah...then negro..tnye aku can u speak in english..trus aku geleng pale..pstu dier tnye blk mne..bole plak aku jwb *sengal ok*

stat raye ke 3 keje mcm biase...sunyi giler putrajaya...kl pn aku rse idup lg.keje pn memain je..sbb xde org nk wat aduan sgt *bz beraye kot*

mlm tu smbung plak tgk wyg rmi2..huhu...esoknye pas abis keje g merayap n mmbe aku plak..ari sabtu mmbe2 aku ajak g kuantan..jln2 sane..smbl tu anta mmbe sorg ni blk umh sewa dier..sempat la lpk kt tluk cempedak..1st time smpi kuantan kot..huhu...biase je bg aku...syok lg ipoh..haha...


putrajaya lengang ok!


@ ioi...lps tgk hantu bonceng





@ teluk sempedak

No comments: