Thursday, October 31, 2013

Itasha Car?

Itasha? Apekah? Comei je bunyinye kan.. 
Ni maksudnya -

'' What are Itasha? Itasha are otaku-fied cars decorated with decals of anime, eroge and video game characters. Also featured are Itaita (snowboards), itachari (bikes) and itansha (motorcycles) among others.''

Secara ringkasnya...Itasha ni geng2 keta yg ada stiker/cat dengan anime jepun. Kalau dekat Malaysia ni.. x banyak lagi yang boleh kita jumpa. Aku pun tahu dari encik sayang...dier kan gila keta..suka design keta & peminat anime pulak tu. Aku ni suka gak tapi xde la sampai mendalami sedalam-dalamnya. Watak anime kan comei2..hihi...

Alhamdulillah..ada rezeki lebih..pepel tu berjaya gak ditampal dengan stiker comei~!! yeaayy~!!
Watak anime aku yg pilih - Stocking Anarchy - comei & nampak nakal.
Stocking Anarchy

As usual...yg x sabo nak pasang tentulah beliau. Katanye nak tunjuk untuk gathering Tiara dekat Putrajaya Sabtu ni... Dah faham sangat...mesti over excited.. Dah la pasang sendiri..nak x nak kena tolong gak sikit2. Dari pagi sampai la nak dekat Isyak baru la selesai...fuhhh..memang sangat lama..

Proses pemasangan stiker... paling susah yg belakang ni la...amik masa gak
Dah siap pasang...tinggal nak betul2kan je lagi.
Geng2 AX Yang Turun

Kebetulan masa pergi Putrajaya..ramai jugak geng MIM (Malaysia Itasha Movement) turun. Memang seronok la.. Nasib baik bawak si kenit..xdela boring sangat. Aku agak kurang nak join benda-benda ni.. buat pun sebab suka2 & tahu beliau yg suka sangat~!! So..ikut je la kan.. Sayang le katakan.. :)
AX Mini Gathering...X join sebab bawa anak2 pegi umah sis dekat Presint 11

Geng Yang Datang..Aku kenal owner vios tu je..Cik Lin.. 
Si Kenit x sabo nk tengok keta hebat..abang dier xnk join..tinggal umah sis tido sane..huhu..

Tadaaaaaa.....kalerful kan.....

Meriah uollss..aku pun penin tengok lampu2 ni..
Last week memang minggu yg memenatkan... banyak bergerak ke sana sini. Tambah lagi keadaan kesihatan yg x memuaskan.. Tapi xpe..memang berbaloi...syukur...banyak benda yg nk dibuat sudah setel.. Cuma kesihatan aku ni je yg agak membimbangkan.. Harap-harap boleh setel secepat mungkin.


Tuesday, October 29, 2013

Lunch At Work Station


Exactly true!!!
Sekarang ni...memang jarang lunch kt cafe..dah xde geng nk melepak..
So..tapau or kadang2 bawak bekal je..
Memang agak x selesa kan kalau tgh menjamah rezeki ade org datang kacau...at least tgu la abis makan dulu kan...
Takut terbantut selera... :)
Ade gak jenis yg makan mengeluarkan bunyi-bunyian...hurmm..kalau lelaki xpe lg..yg perempuan pun sama..agak kurang manis bunyinye.. Nak tegur..rasanye x sopan pulak.. Nasib baik dari kecik sudah dididik adab2 makan dengan bersopan santun..


Monday, October 28, 2013

Batuk Oh Batuk !!

Sudah seminggu batuk...masih belum ok..
Paling menyayat hati sampai terkehel urat pinggang aku!! sakit usah cakap la...
Agaknya batuk semasa tido...sambil bengkak urat...
Pagi semalam sampai nk bangun pun susah...pegi klinik sebab nak amik mc & ubat..
Bila pergi doktor nak x nak je check..hampeh betul.. mc pun xnak bagi sebab batuk aku x teruk..
Bila aku bagitau aku nak mc sebab sakit pinggang & x boleh nak drive..baru la nk bagi..haishh....
Balik umah story dekat sis rupa2nye klinik situ doktornye agak pemalas..dah ramai yg mengadu..
Bile aku cakap pinggan sakit beliau hanya pegang2 je..ish2...sayang...muda belia lagi...tapi macam tu plak perangai..
Arini nak x nak kena pegi jugak keje...tahan je sakit...nak batuk pun sanggup tahan..
Ubat batuk klinik ni best gak...x mengantuk & cepat lega..
Harap-harap sakit pinggang ni beransur pulih..lepas ni kene drive sendiri...uwaaa.. >.<

Friday, October 25, 2013

Ubat = Mengantuk


Sesetengah ubat memang akan menyebabkan kita mengantuk. Wajib tulis pada bekas ubat supaya kita boleh bersedia untuk tido..hehe... Tapi aku pulak lain...semua ubat yang aku telan (kecuali jamu) kompem akan mengantuk. Termasuklah panadol. Kalau ubat tu dilabel mengantuk, lagi teruk. Memang kaw2 tido. Seluruh badan rase lemah & longlai.
Sebab itu aku x suka makan ubat time keja..kompem mengganggu nanti. Macam sekarang ni, aku tengah batuk. Nak x nak kena minum jugak.. kalau x lagi teruk. Alhamdulillah..dah nk ok..cume sekarang ni tengah tahan mengantuk. Kepala dah penin & mamai. Nasib baik hari ni Jumaat..japgi nak rehat dah. Boleh la tido jap... :)